Dlaczego nowoczesne sklepy lepiej sprzedają

Co będzie w dzisiejszych czasach odpowiadać za sukces sklepu internetowego? Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ takie kwestie to szereg różnych czynników. O sukcesie będzie decydować więc podejście kompleksowe. Warto wiedzieć, jakich błędów nie popełniać.

Czy wygląd internetowego sklepu rzeczywiście ma znaczenie?

Niestety, jak się okazuje, wciąż wielu właścicieli sklepów internetowych nie przywiązuje wagi do sfery graficznej. Tacy konserwatyści wychodzą z założenia, że najważniejsze jest dostarczenie najlepszych jakościowo produktów i stałe proponowanie promocji. Tymczasem przecież, jeżeli ktoś wchodzi na taką stronę internetową, to albo się do niej przekona albo nie. Nie będzie wyszukiwać dalej produktów, jeżeli witryna internetowa jest po prostu niechlujna. A przecież projekty graficzne wcale nie są kosztowne i wystarczy tylko skontaktować się z jakimś doświadczonym projektantem.

Czy warto postawić na ciekawą stronę główną?

Powinniśmy także skoncentrować się na stronie głównej. To również właśnie w kontekście wizualnym będzie ten punkt zaczepienia, który jest kluczowy dla każdego potencjalnego internauty. Klienci, wchodząc na stronę sklepu albo się na niej dobrze czują i swobodnie poruszają się, przechodząc do kolejnych zakładek, albo nie.

Dlaczego organizacja strony ma tak duże znaczenie?

Taką kwestią będzie także organizacja strony, a więc chociażby struktura kategorii. Te kwestie także powinny być bardzo dokładnie przeanalizowane i optymalizacja będzie tu niezbędna. To jeden z większych problemów bardzo dużej ilości sklepów internetowych nawet tych największych i najbardziej cenionych. Paradoksalnie, im większy asortyment, tym częściej odbiorca będzie zniechęcony do przeglądania bardzo dużej ilości produktów. Niezbyt dobrym pomysłem będzie także zbyt mała liczba kategorii albo nazwy, które nie są intuicyjne. Aby zapoznać się z dobrymi przykładami, wystarczy zresztą wpisać w wyszukiwarkę sklep internetowy Łódź i znajdziemy na pewno wiele wzorcowych ofert, na których można bazować.

Czy klienci zawsze potrzebują filtrowania na stronie?

Jedną z większych bolączek różnych sklepów internetowych i na to zwracają uwagę także potencjalni klienci, jest to, że niejednokrotnie brakuje po prostu filtrowania. Wiadomo przecież, że na stronę internetową sklepu wchodzimy po to, aby znaleźć jakiś konkretny produkt. Klienci obecnie mają swoje indywidualne preferencje i doskonale wiedzą, jakiej marki szukają lub o jaki rozmiar butów, czy też ubrania im chodzi. Dlatego warto pamiętać o tym, aby strona internetowa posiadała pole wyszukiwania.